FAQ overgang PCextreme naar Versio

Gewijzigd op Thu, 02 May 2024 om 03:13 PM

PCextreme gaat binnenkort op in Versio. Ben je klant bij PCextreme? Dan heeft dit veel voordelen voor jou. Samen staan we namelijk sterker. Ook bij Versio profiteer je van dezelfde deskundige support als die je gewend bent bij PCextreme. Op deze pagina lees je alles over deze overgang.

Inhoudsopgave


Van PCextreme naar Versio

  1. Waarom gaat PCextreme verder als Versio?
  2. Vanaf wanneer gaat PCextreme verder als Versio?
  3. Blijf ik dezelfde persoonlijke service houden?
  4. Welke voordelen heeft het voor mij als klant?
  5. Waar vind ik de handleidingen en supportpagina's van PCextreme?

Mijn producten en diensten 

  1. Wat verandert er voor mij?
  2. Verandert er iets aan mijn contract?
  3. Wat gebeurt er met PCextreme ControlPanel?
  4. Hoe log ik nu in op Mijn Versio (voorheen Mijn PCextreme)?
  5. Hoe log ik nu in op de webmail?
  6. Wat gebeurt er met mijn data en gegevens?
  7. Blijf ik mijn huidige hostingpakket houden?
  8. Kan ik nog bestellen of upgraden bij PXextreme?



Van PCextreme naar Versio

Waarom gaat PCextreme verder als Versio?

PCextreme gaat verder als Versio. Door onze specialisten, technologie en gezamenlijke kennis bij elkaar te brengen kunnen we:

  • Onze diensten eenvoudiger, sneller en betrouwbaarder maken
  • Je (technische) vragen beter beantwoorden
  • Nieuwe diensten aanbieden waar veel vraag naar is

Samen kunnen we je dus dubbel zo goed helpen om jouw website of bedrijf online succesvol te maken!

Vanaf wanneer gaat PCextreme verder als Versio?

Dit vindt stap-voor-stap plaats. De eerste stap was om alle klanten op de hoogte te brengen, daarom heb je de zomer 2021 een e-mail van ons ontvangen met de eerste informatie. Ondertussen hebben wij aan de achterkant hard gewerkt om alles zo soepel mogelijk over te brengen.
PCextreme wordt 2 februari 2023 Versio! PCextreme.nl is dan niet langer bereikbaar, je wordt vanaf dat moment automatisch doorgestuurd naar Versio.nl. Je kunt nog steeds met je bestaande gebruikersnaam en wachtwoord inloggen op je klantaccount, je doet dit vanaf nu via Versio.nl. Rechts bovenaan de website vind je een inlogknop, hier kun je zowel op je Mijn Versio (voorheen Mijn PCextreme) inloggen als op je Versio Roundcube webmail. Je diensten blijven gewoon werken zoals je gewend bent.

Blijf ik dezelfde persoonlijke service houden?

Ja, zowel bij PCextreme als Versio vinden we persoonlijke service enorm belangrijk. Daarom krijg je altijd snel contact met een deskundige medewerker, die jou persoonlijk helpt. De vertrouwde klantenservice medewerkers van PCextreme verhuizen gewoon mee naar Versio. Doordat we onze krachten bundelen krijgen we er veel nieuwe medewerkers bij. Samen hebben we dubbel zoveel passie en kennis en kunnen we je sneller helpen.

Welke voordelen heeft het voor mij als klant?

  • Samen met Versio hebben we een grotere klantenservice met meer (technische) specialisten en meer kennis. Hierdoor kunnen we je nog sneller en beter helpen als je ergens niet uitkomt.
  • We kunnen sneller inspringen op ontwikkelingen waardoor we meer diensten kunnen aanbieden die jou gaan helpen bij je online succes, tijd te besparen of je digitale veiligheid te vergroten.
  • Meer en betere content om jou te helpen met een succesvolle website, zodat je meer omzet kunt halen uit je business.
  • Inkoopvoordelen waardoor je kunt profiteren van toffe voordeelacties en handige extra’s.


Waar vind ik de handleidingen en supportpagina's van PCextreme?

De handleidingen en antwoorden op veelgestelde vragen bij PC Extreme vind je hier.


Mijn producten en diensten
Wat verandert er voor mij?

We werken constant aan het verbeteren van onze diensten, samen met Versio kunnen we dit nog sneller en beter doen. Ook kun je straks meer diensten bij ons afnemen die jou helpen om het succes van je website te vergroten. 

Gebruik je de webmail? Je kunt dit op twee manieren doen:

  1. Via de PCextreme webmail. Je logt hierop in via https://webmail.pcextreme.nl/nl
  2. Via de Versio Roundcube webmail*. Je logt hierop in via webmail.versio.nl

*De e-mails, handtekening en contactpersonen uit de PC Extreme webmail zijn hierin niet overgenomen. Contactpersonen en je handtekening kun je zelf opnieuw toevoegen. Je vindt hier hoe je dat doet.


Verandert er iets aan mijn contract?

Er verandert niets aan je contract. Je blijft je huidige contract en contractduur houden.


Wat gebeurt er met PCextreme ControlPanel?

PCextreme ControlPanel blijft voorlopig behouden, we noemen dit nu Mijn Versio. Op de achtergrond werken we wel aan een volledig nieuwe omgeving, waarmee je nog makkelijker je diensten kunt beheren. Tot die tijd kun je gebruik blijven maken van de online klantomgeving die je gewend bent.


Hoe log ik nu in op Mijn Versio (voorheen Mijn PCextreme)?

Je kunt nog steeds met je bestaande gebruikersnaam en wachtwoord inloggen op je vertrouwde klantaccount;

  1. Ga naar Versio.nl;
  2. Klik rechts bovenaan op 'Inloggen';
  3. Vul je bestaande gebruikersnaam en wachtwoord.


tip: Stond je wachtwoord eerder in je browser of wachtwoordprogramma opgeslagen en werd deze automatisch ingevuld? Doordat de url is gewijzigd, herkent je browser of wachtwoordprogramma het inlogscherm niet. Kopieer je wachtwoord uit je browser of wachtwoordprogramma, en plak deze in het inlogscherm. Daarna kun je goed inloggen en ervoor kiezen de wijziging op te slaan in je browser of wachtwoordprogramma. Hier lees je hoe je dat doet.


Hoe log ik nu in op de webmail?

Je kunt nog steeds met je bestaande gebruikersnaam en wachtwoord inloggen op je webmail. Er zijn drie opties;

  1. Via de PCextreme Open Exchange mail. Je logt hierop in via https://webmail.pcextreme.nl/nl
  2. Via de PCextreme webmail. Je logt hierop in via https://webmail.pcextreme.nl/nl
  3. Via de Versio Roundcube webmail. Je logt hierop in via webmail.versio.nl.


tip: Stond je wachtwoord eerder in je browser of wachtwoordprogramma opgeslagen en werd deze automatisch ingevuld? Doordat de url is gewijzigd, herkent je browser of wachtwoordprogramma het inlogscherm niet. Kopieer je wachtwoord uit je browser of wachtwoordprogramma, en plak deze in het inlogscherm. Daarna kun je goed inloggen en ervoor kiezen de wijziging op te slaan in je browser of wachtwoordprogramma.  Hier lees je hoe je dat doet.

Gebruik je de Versio Roundcube webmail? Eventuele ondertekening en contactpersonen uit de PCextreme webmail zijn hierin niet overgenomen. Contactpersonen en je handtekening kun je zelf opnieuw toevoegen. Je vindt hier hoe je dat doet.

Wat gebeurt er met mijn data en gegevens?

Versio en PCextreme gaan op dezelfde manier om met je data en gegevens. Hier verandert dus niets aan. Al onze servers staan ook na de overgang allemaal in een Nederlands datacenter. Wij maken reeds gebruik van dezelfde datacenters als Versio.

Blijf ik mijn huidige hostingpakket houden?

Ja, je huidige hostingpakket blijf je houden. We hebben onlangs onze webhosting pakketten vernieuwd waardoor je meer mogelijkheden hebt gekregen om je website succesvol te maken. De komende jaren zullen we onze webhosting blijven verbeteren en nog meer nieuwe mogelijkheden toevoegen, zodat jij over alle tools beschikt om het succes van je website te vergroten.

Kan ik nog bestellen of upgraden bij PXextreme?

Ja, je kunt bestellen via je vertrouwde klantomgeving (voortaan Mijn Versio genoemd). Op Versio.nl vind je rechts bovenin de inlogknop. Log hier op in met je gebruikersnaam en wachtwoord om nieuwe bestellingen plaatsen met je bestaande account. Na het inloggen kom je in Mijn Versio (voorheen PCextreme ControlPanel) waar je in je vertrouwde klantportaal een bestelling kunt plaatsen.

Wil je een dienst bestellen die door Versio wordt aangeboden maar niet beschikbaar is in het oude klantenpaneel, ga dan naar Versio.nl en bestel daar je gewenste dienst. Tijdens het bestellen geef je aan dat je een nieuwe klant bent in plaats van een bestaande klant. Je maakt hiermee een nieuw account aan voor je nieuwe producten (je hebt dan dus twee accounts). 

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren