Heb je onlangs bericht ontvangen dat jouw account is overgezet naar het nieuwe 'Mijn Versio'? We heten je van harte welkom in jouw nieuwe Versio omgeving! Het klantpaneel is volledig vernieuwd. Op deze pagina vind je handige informatie over deze overgang.
Inhoudsopgave
- Nieuwe klantomgeving
- Ingangsdatum
- Migratie van je gegevens
- Instructies
- Inloggen op Mijn Versio
- 2FA
- Oude klantpaneel
- Product verlengingen
- Mijn product is ongewenst verlengd
- DNS beheren
- Inloggen op DirectAdmin
- Wallet & facturen
- Openstaande facturen inzien
- Ik wil niet voor iedere verlenging een aparte factuur
- Ik heb geen factuur ontvangen.
- Oude facturen inzien
Nieuwe klantomgeving
Het nieuwe Mijn Versio is nog gebruiksvriendelijker en biedt veel extra mogelijkheden voor jouw producten, facturen en bestellingen.
Ingangsdatum
Wanneer kan ik gebruikmaken van het nieuwe klantpaneel? We zetten onze klanten niet allemaal tegelijk over. Zodra jouw account is overgezet, ontvang je van ons een bericht hierover. Je hoeft hier zelf verder niets voor te doen.
Migratie van je gegevens
Je hoeft hier zelf niets voor te doen. Wij zetten je account voor je over. Je ontvangt van ons een e-mail op je contactmailadres zodra je over bent.
Instructies
We hebben een aantal handige supportpagina's gemaakt over onze nieuwe omgeving. Hoe Mijn Versio werkt, lees je op onze supportpagina.
Inloggen op Mijn Versio
Je kunt op dezelfde manier inloggen zoals je dat gewend bent met dezelfde inloggegevens.
2FA
Jouw 2FA blijft ingeschakeld na de omzetting naar het nieuwe Mijn Versio.
Oude klantpaneel
Wij hebben al jouw producten overgezet naar het nieuwe Mijn Versio. Bestaande en nieuwe diensten kun je beheren via Mijn Versio. Je oude klantpaneel is niet meer toegankelijk.
Product verlengingen
Alle producten worden automatisch verlengd. Je kunt dus niet meer handmatig verlengen. Ook als jouw producten op handmatig verlengen waren ingesteld, worden deze vanaf nu automatisch verlengd. Producten kunnen uiteraard op ieder moment stopgezet worden.
Mijn product is ongewenst verlengd
In het oude systeem kon je kiezen of je domeinnamen standaard wel of niet wilde verlengen, of dat je een domeinnaam handmatig wilde verlengen tegen het einde van de looptijd. Bij de overgang naar het nieuwe systeem konden we niet inzien welke verleng-optie je had gekozen. We hebben daarom alle domeinnamen als 'actief' over gezet naar het nieuwe Mijn Versio. Hiermee voorkomen we dat je domeinnamen onbedoeld kwijtraakt.
Wil je je domeinnaam toch niet verlengen / verlengd hebben? Geen probleem, neem dan contact met ons op.
DNS beheren
Je was gewend om DNS aan te passen in je oude omgeving. In de nieuwe situatie kan dit rechtstreeks in je Mijn Versio-klantomgeving. Deze artikelen leggen je hier alles over uit:
Inloggen op DirectAdmin
Als je jouw hostingpakket bij Versio wilt beheren kan dat vanuit DirectAdmin. Je logt in op deze omgeving vanuit je klantportaal Mijn Versio. Op deze supportpagina leggen we uit hoe dat gaat.
Wallet & facturen
In de nieuwe Mijn Versio omgeving is geen wallet meer aanwezig. Had je nog een tegoed in je wallet staan? Via https://mijn.versio.nl/wallet kun je het overgebleven positieve saldo laten uitbetalen. Vul je bankrekeningnummer en tenaamstelling in, wij storten dan binnen drie weken het resterende saldo naar je terug.
Openstaande facturen inzien
Het is op dit moment nog niet mogelijk om facturen in te zien uit het oude paneel. Wil je jouw factuur inzien? Maak dan een ticket aan bij ons supportteam, dan regelen we het voor je.
Ik wil niet voor iedere verlenging een aparte factuur
Het wallet systeem is gestopt. Was dit voor jou juist een fijne oplossing, dan is het goed om te weten dat wij werken aan een manier om facturen te bundelen. We bundelen dan per twee weken alle verlengingen op 1 factuur zodat je die niet allemaal los ontvangt. Op dit moment is dit nog niet mogelijk.
Ik heb geen factuur ontvangen.
De factuur van een nieuwe bestelling wordt op een aantal momenten per dag verstuurd. Je ontvangt deze dus niet direct na het plaatsen van de bestelling. Hier kan een aantal uren tussen zitten.
De factuur ontvang je op het bij ons bekende contactmailadres of, als je dit hebt ingesteld, op een ander e-mailadres speciaal voor facturatie.
Oude facturen inzien
Het nieuwe Mijn Versio maakt gebruik van nieuwe systemen voor administratie en facturatie. Het overnemen van facturen vanuit het oude systeem naar Mijn Versio is daarom niet mogelijk.
Alle facturen heb je per e-mail ontvangen. Mis je er eentje? Dan kunnen wij die voor je opzoeken en doormailen.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren