Nieuw klantpaneel Mijn Versio

Gewijzigd op Wed, 24 Apr 2024 om 04:58 PM

Heb je onlangs bericht ontvangen dat jouw account is overgezet naar het nieuwe 'Mijn Versio'? We heten je van harte welkom in jouw nieuwe Versio omgeving! Het klantpaneel is volledig vernieuwd. Op deze pagina vind je handige informatie over deze overgang.


Inhoudsopgave


Nieuwe klantomgeving

Het nieuwe Mijn Versio is nog gebruiksvriendelijker en biedt veel extra mogelijkheden voor jouw producten, facturen en bestellingen.


Ingangsdatum

Wanneer kan ik gebruikmaken van het nieuwe klantpaneel? We zetten onze klanten niet allemaal tegelijk over. Zodra jouw account is overgezet, ontvang je van ons een bericht hierover. Je hoeft hier zelf verder niets voor te doen.


Migratie van je gegevens

Je hoeft hier zelf niets voor te doen. Wij zetten je account voor je over. Je ontvangt van ons een e-mail op je contactmailadres zodra je over bent.


Instructies

We hebben een aantal handige supportpagina's gemaakt over onze nieuwe omgeving. Hoe Mijn Versio werkt, lees je op onze supportpagina.


Inloggen op Mijn Versio

Je kunt op dezelfde manier inloggen zoals je dat gewend bent met dezelfde inloggegevens.


2FA 

Jouw 2FA blijft ingeschakeld na de omzetting naar het nieuwe Mijn Versio. 


Oude klantpaneel

Wij hebben al jouw producten overgezet naar het nieuwe Mijn Versio. Bestaande en nieuwe diensten kun je beheren via Mijn Versio. Je oude klantpaneel is niet meer toegankelijk.


Product verlengingen

Alle producten worden automatisch verlengd. Je kunt dus niet meer handmatig verlengen. Ook als jouw producten op handmatig verlengen waren ingesteld, worden deze vanaf nu automatisch verlengd. Producten kunnen uiteraard op ieder moment stopgezet worden. 


Mijn product is ongewenst verlengd

In het oude systeem kon je kiezen of je domeinnamen standaard wel of niet wilde verlengen, of dat je een domeinnaam handmatig wilde verlengen tegen het einde van de looptijd.  Bij de overgang naar het nieuwe systeem konden we niet inzien welke verleng-optie je had gekozen. We hebben daarom alle domeinnamen als 'actief' over gezet naar het nieuwe Mijn Versio. Hiermee voorkomen we dat je domeinnamen onbedoeld kwijtraakt.  

Wil je je domeinnaam toch niet verlengen / verlengd hebben? Geen probleem, neem dan contact met ons op.


DNS beheren

Je was gewend om DNS aan te passen in je oude omgeving. In de nieuwe situatie kan dit rechtstreeks in je Mijn Versio-klantomgeving. Deze artikelen leggen je hier alles over uit:



Inloggen op DirectAdmin

Als je jouw hostingpakket bij Versio wilt beheren kan dat vanuit DirectAdmin. Je logt in op deze omgeving vanuit je klantportaal Mijn Versio. Op deze supportpagina leggen we uit hoe dat gaat.


Wallet & facturen

In de nieuwe Mijn Versio omgeving is geen wallet meer aanwezig. Had je nog een tegoed in je wallet staan? Via https://mijn.versio.nl/wallet kun je het overgebleven positieve saldo laten uitbetalen. Vul je bankrekeningnummer en tenaamstelling in, wij storten dan binnen drie weken het resterende saldo naar je terug.


Openstaande facturen inzien

Het is op dit moment nog niet mogelijk om facturen in te zien uit het oude paneel. Wil je jouw factuur inzien? Maak dan een ticket aan bij ons supportteam, dan regelen we het voor je.


Ik wil niet voor iedere verlenging een aparte factuur

Het wallet systeem is gestopt. Was dit voor jou juist een fijne oplossing, dan is het goed om te weten dat wij werken aan een manier om facturen te bundelen. We bundelen dan per twee weken alle verlengingen op 1 factuur zodat je die niet allemaal los ontvangt. Op dit moment is dit nog niet mogelijk.


Ik heb geen factuur ontvangen. 

De factuur van een nieuwe bestelling wordt op een aantal momenten per dag verstuurd. Je ontvangt deze dus niet direct na het plaatsen van de bestelling. Hier kan een aantal uren tussen zitten.  

De factuur ontvang je op het bij ons bekende contactmailadres of, als je dit hebt ingesteld, op een ander e-mailadres speciaal voor facturatie.  


Oude facturen inzien

Het nieuwe Mijn Versio maakt gebruik van nieuwe systemen voor administratie en facturatie. Het overnemen van facturen vanuit het oude systeem naar Mijn Versio is daarom niet mogelijk.  

Alle facturen heb je per e-mail ontvangen. Mis je er eentje? Dan kunnen wij die voor je opzoeken en doormailen.  

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren