Afwezigheidsmelding instellen bij PCextreme

Gewijzigd op Ma, 19 Aug om 1:24 PM

Je stelt een automatisch antwoord voor je email in via onze webmail op https://webmail.pcextreme.nl

Op deze pagina log je in met je emailadres en wachtwoord.

Wanneer je je wachtwoord niet weet, gebruik je de volgende handleiding gebruiken voor het aanpassen van je wachtwoord: Standard, Plus en Premium pakketten


We bieden op onze webmail twee verschillende beheeromgevingen, Roundcube en Open Xchange.

OpenExchange: Afwezigheidsmelding


Om in te loggen in de Open Xchange omgeving, selecteer je deze optie bovenaan.

Vul het emailadres waarvoor je de melding wilt instellen in, en het bijbehorende wachtwoord.

Vervolgens klik je op Login

Inloggegevens Open Xchange



Klik vervolgens rechts bovenin op de knop met de drie streepjes, en vervolgens op Instellingen.



Instellingen menu



Aan de linkerkant verschijnt het volgende menu. Klik hier op het pijltje/driehoekje naast de optie E-mail, en vervolgens selecteer Afwezigheidsmelding.



Afwezigheidsmelding



Je ziet nu het volgende scherm, waar je het onderwerp en de inhoud van het afwezigheidsbericht instelt.

Ook stel je hier het begin en eind van de periode in.

De optie Aantal dagen tussen ... beheert in welke periode mensen geen tweede afwezigheidsbericht krijgen.

De minimumperiode hiervoor is 1 dag, of 24 uur.



Afwezigheidsmelding details



Plaats hiervoor een vinkje bij de optie 'Stuur alleen een afwezigheidsmelding gedurende deze tijd', waarna je bij de vakjes eronder de start- en einddatum van je vakantie opgeeft.


Roundcube: Vakantiemelding


Om in te loggen in de Roundcube omgeving, selecteer je deze optie bovenaan.

Vul het emailadres waarvoor je de melding wilt instellen in, en bijbehorend wachtwoord.

Vervolgens klik je op Login

Inlogdetails Roundcube



Klik vervolgens rechts bovenin op de knop Instellingen.



Instellingen knop



Aan de linkerkant van het scherm verschijnt het volgende menu, klik hier op Vakantie.

Vakantie



Je komt nu bij het volgende scherm, waar je het onderwerp en de inhoud van het afwezigheidsbericht instelt.

Ook stel je hier het begin en eind van de periode in en kan je de melding eventueel uitzetten binnen de actieve periode.



Details bericht



Bij het tabblad Geavanceerde instellingen vul je een alternatief antwoord-adres in.


De optie Antwoordinterval beheert in welke periode mensen geen tweede afwezigheidsbericht krijgen.

De minimum periode hiervoor is 1 dag, of 24 uur.




Aandachtspunten bij gebruik Automatische Afwezigheid- /Vakantiemelding


Om te voorkomen dat automatische meldingen tegen elkaar blijven praten, wordt er maximaal eenmaal per 24 uur een melding gestuurd aan een bepaald e-mailadres.


Indien je de afgelopen 24 uur al hebt gemaild naar een e-mailadres, kan het daardoor het geval zijn dat je (nog) geen automatische afwezigheidsmelding terug ontvangt.


Op moment dat je twijfelt of de automatische beantwoorder juist staat ingesteld en werkt, adviseren wij een test mail te sturen vanaf een e-mailadres waarmee je de afgelopen dag nog geen mailcontact heeft gehad.


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren