Afwezigheidsmelding instellen bij PCextreme

Gewijzigd op Thu, 02 May 2024 om 10:50 AM

U kunt een automatisch antwoord voor uw email instellen via onze webmail op https://webmail.pcextreme.nl

Op deze pagina kunt u inloggen met uw emailadres en wachtwoord.

Wanneer u uw wachtwoord niet weet, kunt u de volgende handleiding gebruiken voor het aanpassen van uw wachtwoord:


Standard, Plus en Premium pakketten


We bieden op onze webmail twee verschillende beheeromgevingen, Roundcube en Open Xchange.

OpenExchange: Afwezigheidsmelding


Om in te loggen in de Open Xchange omgeving, selecteert u deze optie bovenaan.

Vul het emailadres waarvoor u de melding wilt instellen in, en bijbehorend wachtwoord.

Vervolgens klikt u op Login



Klik vervolgens rechts bovenin op de knop met de drie streepjes, en vervolgens op Instellingen.





Aan de linkerkant verschijnt het volgende menu. Klik hier op het pijltje/driehoekje naast de optie E-mail, en vervolgens selecteert u Afwezigheidsmelding.





U komt nu bij het volgende scherm, waar u het onderwerp en de inhoud van het afwezigheidsbericht kunt instellen.

Ook kunt u hier het begin en eind van de periode instellen.

De optie Aantal dagen tussen ... beheert in welke periode mensen geen tweede afwezigheidsbericht krijgen.

De minimumperiode hiervoor is 1 dag, of 24 uur.





U kan hier een vinkje te plaatsen bij de optie 'Stuur alleen een afwezigheidsmelding gedurende deze tijd', waarna u bij de vakjes eronder de start- en einddatum van uw vakantie zal opgeven.


Roundcube: Vakantiemelding


Om in te loggen in de Roundcube omgeving, selecteert u deze optie bovenaan.

Vul het emailadres waarvoor u de melding wilt instellen in, en bijbehorend wachtwoord.

Vervolgens klikt u op Login



Klik vervolgens rechts bovenin op de knop Instellingen.





Aan de linkerkant van het scherm verschijnt het volgende menu, klik hier op Vakantie.



U komt nu bij het volgende scherm, waar u het onderwerp en de inhoud van het afwezigheidsbericht kunt instellen.

Ook kunt u hier het begin en eind van de periode instellen, en de melding eventueel uitzetten binnen de actieve periode.





Bij het tabblad Geavanceerde instellingen kunt u een alternatief antwoord-adres invullen.


De optie Antwoordinterval beheert in welke periode mensen geen tweede afwezigheidsbericht krijgen.

De minimum periode hiervoor is 1 dag, of 24 uur.




Aandachtspunten bij gebruik Automatische Afwezigheid- /Vakantiemelding


Om te voorkomen dat automatische meldingen tegen elkaar blijven praten, wordt er maximaal eenmaal per 24 uur een melding gestuurd aan een bepaald e-mailadres.


Indien u de afgelopen 24 uur al heeft gemaild naar een e-mailadres, kan het daardoor het geval zijn dat u (nog) geen automatische afwezigheidsmelding terug ontvangt.


Op moment dat u twijfelt of de automatische beantwoorder juist staat ingesteld en werkt, adviseren wij een test mail te sturen vanaf een e-mailadres waarmee u de afgelopen dag nog geen mailcontact heeft gehad.


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren