Het gebruiken van een autoresponder bij QDC

Gewijzigd op Ma, 19 Aug om 1:29 PM

Je hostingpakket bij QDC beschikt standaard over een Autoresponder (Auto-Reply) functie. In dit artikel wordt deze functionaliteit beschreven.

Inhoudsopgave

Wanneer gebruik je een autoresponder?

Een Autoresponder kan voor diverse doelen gebruikt worden. Een hiervan is de mogelijkheid om personen of organisaties die een e-mailbericht naar je versturen, ervan op de hoogte te stellen dat het betreffende e-mailaccount niet meer bestaat. Hierin kan bijvoorbeeld aangeven worden, dat hun berichten niet gelezen worden en dat zij een ander e-mailadres dienen te gebruiken.

Een andere mogelijkheid, is een standaard begroeting dat het e-mailbericht is ontvangen. Als derde mogelijkheid, wordt deze functionaliteit ingezet om een prijslijst terug te sturen.

Beheer

Om een Autoresponder in te stellen, heb je toegang ndoig tot de DirectAdmin omgeving, waarin je hostingpakket beheerd kan worden. 

Als je op de hoofdpagina van DirectAdmin bent, vind je onder de categorie E-mail Management een optie Autoresponder. Wanneer je hier op klikt, dan wordt er een overzicht getoond van alle reeds ingestelde Autoresponders op het betreffende hostingpakket. In dit overzicht kunnen de bestaande Autoresponders worden verwijderd of aangepast en kunnen er nieuwe Autoresponders aangemaakt worden.

Nieuwe autoresponder maken

Om een nieuwe Autoresponder aan te maken, kies voor Create New Autoresponder. Er komen nu enkele opties naar voren:

Responder Address: In dit veld kan het voorloop gedeelte opgeven worden van het gehele e-mailadres, waarvoor de Autoresponder ingesteld dient te worden.

Let op: Het e-mailadres wat hier opgegeven wordt dient te bestaan als E–mailaccount of als Forwarder adres. In het geval van een Forwarder, mag deze niet naar :fail: gezet worden, anders werkt de Autoresponder niet.

Responder Message: In dit veld wordt het bericht opgegeven, welke de afzender automatisch zal ontvangen.

Send a CC to: Hier geef je een e-mailadres op, welke ook het Autoresponder bericht zal ontvangen. Hiermee houd je in de gaten hoe vaak er een bericht wordt verzonden.

Met de knop Create wordt de Autoresponder aangemaakt.

Het verwijderen of aanpassen van een autoresponder

Wanneer je in het overzicht van de Autoresponders zit, dan kunnen de bestaande Autoresponders worden verwijderd of aangepast. Zoek onder de optie Autoresponder de betreffende Autoresponder op, welke je wil verwijderen of aanpassen.

Verwijderen:

Gebruik het selectievakje onder Select achter de regel. Gebruik vervolgens de button Delete Selected om de Autoresponder te verwijderen voor het geselecteerde e-mailadres. Je kunt ook meerdere Autoresponders tegelijk verwijderen, door er meerdere te selecteren met de selectievakjes.

Aanpassen:

Gebruik de URL Modify (onder Modify) achter de Autoresponder welke aangepast dient te worden. Hetzelfde scherm wat in dit artikel onder Nieuwe Autoresponder aanmaken staat beschreven wordt nu weergegeven. Je kunt de gewenste aanpassingen doorvoeren en de wijzigingen opslaan met de knop Modify.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren