Houdergegevens van een domein bij Neostrada wijzigen

Gewijzigd op Thu, 02 May 2024 om 10:12 AM

Mocht je niet tevreden zijn met de houder gegevens, dan kun je via het Neostrada klantenpanel je houdergegevens aanpassen. Hiervoor is het belangrijk om te weten hoe je dan een nieuwe Domein houder aanmaakt en hoe je vervolgens dan de houdergegevens wijzigt bij je domein.

In dit artikel leggen we uit hoe je een nieuwe Domein Houder aanmaakt en hoe je vervolgens de houdergegevens bij je domein wijzigt. Daarnaast behandelen we veelgestelde vragen over domeinnaamhouder wijzigingen.

Inhoudsopgave

Stap 1: Een domeinhouder aanmaken

  • Log in op je klantomgeving
  • Ga naar Domein Houders (links in het menu)

  • Klik op Nieuwe houder

  • Vul de gegevens in van de nieuwe houder

  • Klik op Opslaan
  • Je nieuwe domeinnaamhouder is aangemaakt

Stap 2: Wijzigen van de houdergegevens van je domein

Om bij een domein de houder gegevens aan te passen volg je onderstaande stappen:

  1. Klik op Diensten;
  2. Klik op het potlood-icoontje naast je domein;
  3. Klik op het tandwiel-icoontje rechtsboven je domeinnaam;
  4. Selecteer in het drop-down menu je aangemaakte Domein Houder (staat onder Mijn domeinhouders);
  5. Klik op Opslaan en je houder gegevens zijn aangepast;
  6. Doe dit voor de rollen waarbij je houder wilt wijzigen; Registrant, Administratief en Technisch;
  7. Je houder gegevens zijn gewijzigd!

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik mijn houdergegevens anoniem maken?

Sinds 2018 is dit niet langer nodig. Met de ingang van de AVG/GDPR zijn anonieme houders overbodig geworden. Domein registers verbergen deze gegevens tegenwoordig standaard namelijk.

We adviseren eigenlijk ook om niet langer onze anonieme houder te gebruiken of er zelf een te maken omdat veel domein registers tegenwoordig verplichten met geldige gegevens te werken i.v.m. takedown verzoeken e.d.

Bij o.a. .be en .eu domeinen is het gebruik van een anonieme houder zelfs verboden en kan je domein door de domein extensie uitgever geblokkeerd worden wanneer de gegevens niet kloppen en dit niet tijdig aangepast wordt (ze nemen hiervoor eerst contact met je op).

Waarom krijg ik een 500 error als ik de houder gegevens probeer te wijzigen?

Dat krijg je meestal wanneer je domein niet bij ons geregistreerd staat. Check graag waar het domein nu geregistreerd staat. Mocht het domein wel bij ons geregistreerd staan en je krijgt deze melding alsnog neem dan contact met ons op.


 

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren