Hoe SSL bij Versio consumentenvertrouwen kan verbeteren

Gewijzigd op Mon, 28 Aug 2023 om 01:11 PM

We gebruiken zoekmachines als Google om het gewenste onderwerp of een website vinden. We klikken simpelweg op een webpagina, maar achter de schermen vinden veel processen plaats die de geldigheid en veiligheid ervan waarborgen. Wanneer je persoonlijke gegevens of betalingsinformatie opgeeft op een website, is er een kans dat gegevens worden onderschept en op frauduleuze wijze worden gebruikt. Tenzij deze website een SSL certificaat heeft.


Inhoudsopgave


Hoe werkt SSL?

Heb je een SSL certificaat aangeschaft en is je URL gewijzigd van HTTP naar HTTPS? Dan kunnen klanten jouw website vertrouwen als het gaat om het invoeren van essentiële informatie.


Wanneer het SSL certificaat in werking is, wat gebeurt er dan? Dit proces kunnen we onderverdelen in vijf belangrijke stappen:


  1. Een klant vraagt toegang tot de website van je bedrijf via een browser of server;
  2. De gebruikte browser vraagt de webserver om identificatie. Het SSL certificaat wordt verzonden naar de browser of server die erom heeft gevraagd;
  3. De browser of server valideert het aangeleverde SSL certificaat en beslist of deze wel of niet betrouwbaar is;
  4. De webserver reageert op de browser met een digitaal ondertekende bevestiging om gecodeerde communicatie te starten;
  5. De versleutelde informatie kan nu worden gedeeld tussen de browser en de webserver.


SSL certificaten en HTTPS verbeteren de SEO posities

Google gebruikt een geavanceerd algoritme. Dit algoritme bestaat uit 200 verschillende factoren die bijdragen aan de rangschikking van een webpagina wanneer ernaar wordt gezocht. Onder deze 200 factoren valt een belangrijk aspect op. Google heeft bevestigd dat het gebruik van HTTPS de voorkeur heeft bij het ranken van een website. Als de websites van twee bedrijven bijna identiek zijn aan elkaar, dan scoort de website met HTTPS hoger.


Een SSL certificaat voorziet bedrijven van HTTPS. De twee gaan dus hand in hand als het gaat om het verbeteren van de SEO (zoekmachineoptimalisatie). Hoewel er nog 199 andere factoren meespelen, is de aanschaf van een SSL certificaat een simpele stap om de SEO posities van je website te verbeteren.


Voorkom dat je als “risico” wordt gezien

Is je website momenteel niet beveiligd met een SSL certificaat? Dan krijgen bezoekers een waarschuwing te zien als ze je website bezoeken. In deze waarschuwing staat dat de gegevens van bezoekers mogelijk onveilig zijn. Vanaf juli 2018, identificeert Google elke HTTP-website bovendien als onveilig. Websites die als risico worden gemarkeerd worden dan ook nadelig beïnvloed, zowel wat betreft de SEO posities als conversiepercentages.


Conversies

Dit is het laatste stukje van het SSL/HTTPS partnerschap. Uit een onderzoek van GlobalSign blijkt dat 84% van de gebruikers een aankoop annuleert als ze een bericht ontvangen over de onveiligheid van de website. Aangezien alle websites zonder beveiliging als “onveilig” worden gemarkeerd, is een goed SSL certificaat van groot belang voor een hoger conversiepercentage. We helpen je graag om over te schakelen van HTTP naar HTTPS. Het verbeteren van je SEO posities en conversiepercentages kan niet eenvoudiger!


Wist je dat je gebruik kunt maken van onze SSL installatie service? Een van onze ervaren support medewerkers neemt het werk graag voor je uit handen. Lees hier meer over de SSL installatie service.


Klik hier om direct jouw SSL certificaat te bestellen!

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren