Inloggen op Mijn QDC

Gewijzigd op Di, 17 Sep om 12:17 PM

QDC heeft een klanten portaal: Mijn QDC. In dit portaal kun je al jouw gegevens inzien en naar wens aanpassen. In dit artikel vertellen we hier meer over.


Inhoudsopgave


Onderdelen van Mijn QDC

Het Mijn QDC portaal is in drie categorieën verdeeld:

  • Details
  • Abonnementen
  • Facturen


Details

Hier zie je jouw accountgegevens zoals het factuuradres, correspondentie adres, telefoonnummer en mailadres. Maar ook de betalingsgegevens.


Abonnementen

Hier staan alle lopende abonnementen van jouw klantaccount. Eenmalige diensten zoals SSL-certificaten of webdesign zijn hier niet te vinden. Per abonnement kan meer informatie worden opgevraagd. Er wordt vervolgens een overzicht getoond van de producten, inclusief kosten specificatie.


Facturen

Je kunt alle facturen hier inzien. Daarbij is het factuurnummer, factuur datum, het factuur bedrag maar ook de status vermeld. Klik op het factuurnummer om in het portaal de factuur te bekijken. Je kunt de factuur ook als PDF document downloaden.


Inloggen op Mijn QDC

Je kunt inloggen via de volgende stappen:

  1. Ga naar het portaal
  2. Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.


Instellingen aanpassen en 2FA activeren

Als je bent ingelogd in Mijn QDC zie je rechtsboven je mailadres en klantnummer. Klik hier op om de instellingen te wijzigen. Je kunt de volgende onderdelen wijzigen:

  • Taal
  • Wachtwoord
  • Two-factor authenticatie


Two-factor authenticatie

De two-factor authenticatie biedt de mogelijkheid om het inloggen op het Mijn QDC account extra te beveiligen. Dit is geen verplichting maar we bevelen het wel aan. Je hebt hiervoor een authenticatie app nodig. Zoals de Google Authenticator of Microsoft Authenticator. Je kunt deze downloaden in de app store van je telefoon.


  1. Voer het huidige wachtwoord in;
  2. Kies voor Inschakelen;
  3. Scan de QR-code;
  4. Voer de 2FA-code in op Mijn QDC.


De two-factor authenticatie kan na activatie ook worden uitgeschakeld. Volg dezelfde stappen en kies voor Uitschakelen.


Gegevens aanpassen

Je kunt een aantal zaken aanpassen in je klantomgeving. Als je geen mogelijkheid ziet om iets aan te passen kun je daarvoor contact opnemen.


Wijzigen mailadres

Om je mailadres te wijzigen neem je contact op met ons. Als je mailadres is gewijzigd gebruik je deze ook voortaan om mee in te loggen.


Aanmaken of verwijderen Mijn Versio account

Heb je een Mijn Versio account? Je kunt er dan voor kiezen om deze door QDC te laten verwijderen. Het klantaccount in de administratie blijft daarmee intact. Het aanmaken of verwijderen van een Mijn QDC account heeft geen enkele impact op de lopende abonnementen of klantgegevens.


Wachtwoord reset

Als je het wachtwoord voor Mijn QDC kwijt bent geraakt kun je op de inlogpagina een reset worden aanvragen met de de Wachtwoord vergeten knop.


2FA code kwijt

Stuur ons een mail met de vraag om 2FA te resetten. Wij verwijderen hiermee de volledige 2FA activatie voor je account. Hierna kan worden ingelogd zonder de two-factor authenticatie. Daarna kun je deze eventueel opnieuw ingestellen.


Veiligheid

Het portaal staat op een beveiligde server en je logt in via een moderne, geavanceerde login module. Je kunt dit eventueel dubbel beveiligen met 2FA. Je werkt nooit rechtstreeks in de gegevens van onze administratie; jouw gegevens worden opgehaald vanaf een andere veilige server.


Factuur niet zichtbaar

De informatie in Mijn QDC wordt dagelijks aangevuld. Het kan daarom een dag duren voor een factuur of een aangepaste status zichtbaar is. Dit geldt ook voor nieuwe abonnementen of opheffingen.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren