Als je e-mail bij Neostrada niet werkt

Gewijzigd op Wo, 1 Mei om 4:43 PM

Doet je mail het niet? Er zijn een aantal zaken waar dit aan kan liggen. We hebben hier de meest voorkomende oorzaken en oplossingen voor je op een rijtje gezet. Neem deze eerst door voordat je contact opneemt; dan kunnen we je sneller helpen.

Inhoudsopgave

E-mailadres controleren

Kijk eerst of het mailadres is aangemaakt en gekoppeld is aan een postvak. Je kunt dit nakijken in je beheeromgeving. Voor meer informatie hierover kijk je hier.


Inloggen en wachtwoorden

Begin met te testen of je wachtwoord nog klopt. Daarvoor log je in op de webmail: 


Wachtwoord testen

  1. Ga naar https://voorbeeld.com/webmail (verander 'voorbeeld' in jouw domeinnaam);
  2. Log in met je mailadres als gebruikersnaam;
  3. Inloggen gelukt? Dan klopt je wachtwoord. Je kunt deze dan overal gebruiken;
  4. Inloggen lukt niet? Dan is wellicht het wachtwoord niet juist.


Wachtwoord veranderen

  1. Om je wachtwoord aan te passen kijk je naar deze handleiding;
  2. Test vervolgens je wachtwoord nog een keer in de webmail zoals hierboven;
  3. Werkt het nog steeds niet? Dan hebben we nu uitgesloten dat het door het wachtwoord komt.


Domeinnaam en DNS

Is de registratie van je domeinnaam in orde en is de DNS zo ingesteld dat er een verbinding is met onze mailserver? Dit kun je als volgt controleren:


Registratie domeinnaam

Is je domeinnaam onlangs naar ons verhuisd? Misschien is dit nog niet helemaal afgerond. Check de status van je domeinnaam op who.is


DNS Controleren

  1. Je leest hier hoe je jouw DNS kunt beheren; 
  2. Mail via ons? Dan moet er een MX10 record in staan met jouw domeinnaam als naam;
  3. Mail extern? Dubbelcheck dan met jouw provider;
  4. Staan er oude of niet gerelateerde MX records in? Verwijder deze.


Versturen en ontvangen

Krijg je een foutmelding als je mail verstuurd of ontvang je geen mail die naar jou gestuurd wordt? Ga aan de hand van de onderstaande punten na waar het aan kan liggen.


Komt de mail misschien terecht in de spam (uit- en ingaand)

Is jouw postvak of die van de ontvanger vol

Is het mailadres waar je naar mailt niet meer in gebruik

Is er een storing bij ons. Controleer https://status.versio.nl

Moet er een SPF of DKIM record worden ingesteld. Dat doe je zo.


Mailprogramma

Heb je alle bovenstaande opties gecontroleerd en werkt dit allemaal naar behoren? Als je mail vervolgens in bijvoorbeeld Outlook of Apple Mail niet werkt, dan zit het probleem in het programma of de instellingen van je account.


  1. Controleer of je de laatste versie van je mailprogramma hebt;
  2. Sluit dit programma af en start het opnieuw;
  3. Doorloop de instellingen van je account met dit artikel
  4. Verwijder het account en stel het volledig opnieuw in (let op dat je geen gegevens lokaal hebt opgeslagen);

NB: Wij adviseren het gebruik van Outlook, Apple Mail, Gmail of Thunderbird;


Contact opnemen

Heb je al het bovenstaande al geprobeerd? Neem dan even contact met ons op. Hou je mailgegevens bij de hand en noteer eventuele foutmeldingen. Laat de collega die je spreekt weten dat je dit artikel doorgenomen hebt.



Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren