Het kan voorkomen dat een domeinverhuizing mislukt. Er komt dan een foutmelding te staan in het klantenpaneel. In dit artikel leggen we je uit wat de verschillende foutmeldingen betekenen en welke actie je kunt ondernemen.
Inhoudsopgave
- Transfer waiting for Admin Contact Approval
- Transfer waiting for Losing Registrar Approval
- Action waiting for domain to be unlocked
- Could not Fetch Current Administrative Contact Email Address
- Transfer Failed Since No Admin Response Obtained
- Admin Contact for this domain has disapproved transfer request
- Transfer Request Failed - Object status prohibits operation
- Transfer Request Failed - Invalid authorisation information
- Current Registrar for this domain has disapproved transfer request
- Domein actief binnen systeem (code: 010003)
Transfer waiting for Admin Contact Approval
Er is een e-mail verzonden naar het administratief contact. Om de verhuizing van het domein goed te keuren klik je op de link in deze mail. Indien je niet weet wie het administratief contact is, kun je deze controleren in een whois. Klopt het e-mailadres, maar heb je geen e-mail ontvangen? Controleer dan eerst de spamboxen van je e-mail. Mocht ook hier geen e-mail binnen gekomen zijn, dan kun je contact opnemen met onze helpdesk. Wij versturen de e-mail dan opnieuw.
Transfer waiting for Losing Registrar Approval
Bij deze status is de verhuizing bevestigd door het administratief contact. Het domein zal bij deze status met 5 tot 7 dagen verhuisd zijn, tenzij de huidige registrar de verhuizing eerder goedkeurt.
Action waiting for domain to be unlocked
De verhuizing is bevestigd door het administratief contact. Echter kan de verhuizing niet uitgevoerd worden omdat het domein nog een transferlock bevat. Je kunt contact opnemen met de huidige registrar met het verzoek de transferlock van het domein te verwijderen. Zodra de lock verwijderd is, zal de verhuizing automatisch binnen enkele uren gestart worden.
Could not Fetch Current Administrative Contact Email Address
Hierbij is het niet mogelijk om te controleren wie het administratief contact is op het domein. Dit kan komen doordat de whois server niet correct reageert. Mocht deze melding meer dan een dag aanhouden, neem dan contact op zodat we dit kunnen nakijken. Zodra het administratief contact succesvol is achterhaald, zal de status veranderen in Transfer waiting for Admin Contact Approval.
Transfer Failed Since No Admin Response Obtained
De verhuizing is geannuleerd omdat het administratief contact de verhuizing (nog) niet heeft goedgekeurd. Het administratief contact krijgt een e-mail waar een link in zit. Klik op de link om de verhuizing goed te keuren. Weet je niet wie het administratief contact is? Dan kun je dit achterhalen op een whois site zoals who.is.
Admin Contact for this domain has disapproved transfer request
Het administratief contact heeft een e-mail omtrent de domeinverhuizing ontvangen, maar heeft de verhuizing afgewezen. Voor meer informatie over waarom dit is afgewezen, kun je contact opnemen met het administratief contact of de huidige registrar.
Transfer Request Failed - Object status prohibits operation
Deze melding geeft aan dat een verhuizing niet is toegestaan. In veruit de meeste gevallen komt dit doordat het domein jonger dan 60 dagen is of in de afgelopen 60 dagen al eens verhuisd is. Het is bij domeinen met de extensie .com, .net, .biz, .info en .org niet toegestaan om deze binnen 60 dagen na registratie of verhuizing opnieuw te verhuizen.
Transfer Request Failed - Invalid authorisation information
Als je deze melding krijgt is de ingegeven verhuiscode incorrect. Je kunt hiervoor contact opnemen met de huidige registrar en vragen om een nieuwe code. Mocht jouw verhuiscode speciale tekens bevatten, dan kun je hier met ons contact opnemen.
Current Registrar for this domain has disapproved transfer request
Deze melding komt vrijwel niet voor. Mocht je deze melding krijgen, dan is de verhuizing afgewezen door de huidige registrar. Voor meer informatie kun je contact opnemen met de huidige registrar.
Domein actief binnen systeem (code: 010003)
Als je deze melding krijgt dien je een ticket aan te maken in het klantenpaneel onder Uw helpdesk tickets. Geef hierin de foutmelding, het domein en de verhuiscode aan. Wij zullen het dan voor je nakijken en in orde maken.
Zat jouw foutmelding hier niet bij of kom je er niet helemaal uit? Aarzel dan niet contact met ons op te nemen. Dit kan hier.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren