QDC heeft een klanten portaal: Mijn QDC. In dit portaal kun je al jouw gegevens inzien en naar wens aanpassen. In dit artikel vertellen we hier meer over.
Inhoudsopgave
- Onderdelen van Mijn QDC
- Inloggen op Mijn QDC
- Instellingen aanpassen en 2FA activeren
- Gegevens aanpassen
- Veiligheid
- Factuur niet zichtbaar
Onderdelen van Mijn QDC
Het Mijn QDC portaal is in drie categorieën verdeeld:
- Details
- Abonnementen
- Facturen
Details
Hier zie je jouw accountgegevens zoals het factuuradres, correspondentie adres, telefoonnummer en mailadres. Maar ook de betalingsgegevens.
Abonnementen
Hier staan alle lopende abonnementen van jouw klantaccount. Eenmalige diensten zoals SSL-certificaten of webdesign zijn hier niet te vinden. Per abonnement kan meer informatie worden opgevraagd. Er wordt vervolgens een overzicht getoond van de producten, inclusief kosten specificatie.
Facturen
Je kunt alle facturen hier inzien. Daarbij is het factuurnummer, factuur datum, het factuur bedrag maar ook de status vermeld. Klik op het factuurnummer om in het portaal de factuur te bekijken. Je kunt de factuur ook als PDF document downloaden.
Inloggen op Mijn QDC
Je kunt inloggen via de volgende stappen:
- Ga naar het portaal;
- Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.
Instellingen aanpassen en 2FA activeren
Als je bent ingelogd in Mijn QDC zie je rechtsboven je mailadres en klantnummer. Klik hier op om de instellingen te wijzigen. Je kunt de volgende onderdelen wijzigen:
- Taal
- Wachtwoord
- Two-factor authenticatie
Two-factor authenticatie
De two-factor authenticatie biedt de mogelijkheid om het inloggen op het Mijn QDC account extra te beveiligen. Dit is geen verplichting maar we bevelen het wel aan. Je hebt hiervoor een authenticatie app nodig. Zoals de Google Authenticator of Microsoft Authenticator. Je kunt deze downloaden in de app store van je telefoon.
- Voer het huidige wachtwoord in;
- Kies voor Inschakelen;
- Scan de QR-code;
- Voer de 2FA-code in op Mijn QDC.
De two-factor authenticatie kan na activatie ook worden uitgeschakeld. Volg dezelfde stappen en kies voor Uitschakelen.
Gegevens aanpassen
Je kunt een aantal zaken aanpassen in je klantomgeving. Als je geen mogelijkheid ziet om iets aan te passen kun je daarvoor contact opnemen.
Wijzigen mailadres
Om je mailadres te wijzigen neem je contact op met ons. Als je mailadres is gewijzigd gebruik je deze ook voortaan om mee in te loggen.
Aanmaken of verwijderen Mijn Versio account
Heb je een Mijn Versio account? Je kunt er dan voor kiezen om deze door QDC te laten verwijderen. Het klantaccount in de administratie blijft daarmee intact. Het aanmaken of verwijderen van een Mijn QDC account heeft geen enkele impact op de lopende abonnementen of klantgegevens.
Wachtwoord reset
Als je het wachtwoord voor Mijn QDC kwijt bent geraakt kun je op de inlogpagina een reset worden aanvragen met de de Wachtwoord vergeten knop.
2FA code kwijt
Stuur ons een mail met de vraag om 2FA te resetten. Wij verwijderen hiermee de volledige 2FA activatie voor je account. Hierna kan worden ingelogd zonder de two-factor authenticatie. Daarna kun je deze eventueel opnieuw ingestellen.
Veiligheid
Het portaal staat op een beveiligde server en je logt in via een moderne, geavanceerde login module. Je kunt dit eventueel dubbel beveiligen met 2FA. Je werkt nooit rechtstreeks in de gegevens van onze administratie; jouw gegevens worden opgehaald vanaf een andere veilige server.
Factuur niet zichtbaar
De informatie in Mijn QDC wordt dagelijks aangevuld. Het kan daarom een dag duren voor een factuur of een aangepaste status zichtbaar is. Dit geldt ook voor nieuwe abonnementen of opheffingen.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren