Versio hulp op afstand met TeamViewer

Gewijzigd op Ma, 23 Okt, 2023 om 4:10 PM

Bij sommige supportvragen is het handig als onze servicemedewerker je probleem met eigen ogen ziet, of een handeling op je computer voor je kan uitvoeren. Hiervoor kan hij of zij via TeamViewer je apparaat tijdelijk op afstand besturen. 

Dit is bijvoorbeeld erg handig als het gaat om e-mail instellingen. Ben je hierin geïnteresseerd? Download TeamViewer dan alvast op je apparaat, neem daarna contact op met onze klantenservice en geef aan dat je gebruik wilt maken van TeamViewer. Je kunt dan snel weer verder!

Inhoudsopgave

TeamViewer op je computer

TeamViewer op je smartphone of tablet


TeamViewer op je computer

Om je computer over te nemen gebruiken we TeamViewer. Dit programma brengt binnen enkele seconden een verbinding tot stand tussen jouw computer en die van onze medewerker. Zo kan onze medewerker je computer bedienen alsof hij of zij er zelf voor zit. Download TeamViewer hieronder om onze medewerker tijdelijk toegang te geven tot je computer.


Stap 1: Download


Stap 2: Open het programma

Je kunt het programma na downloaden direct starten. Installatie is niet nodig. Je krijgt een scherm te zien met twee belangrijke waarden:

  • Je ID
  • Je wachtwoord


Stap 3: Verbinding maken (Windows)

Geef deze waarden door aan onze servicemedewerker. De servicemedewerker kan met behulp van deze waarden eenmalig inloggen op je computer. Zodra hij of zij de gewenste handeling heeft uitgevoerd, verbreekt de servicemedewerker de verbinding en kun je TeamViewer afsluiten. Onze servicemedewerkers hebben dan geen toegang meer tot je computer.


Stap 3: Verbinding maken (MAC)

Geef deze waarden door aan onze servicemedewerker. De servicemedewerker kan met behulp van deze waarden eenmalig inloggen op je computer.  Bij een Macbook of iMac moet je hiernaast de medewerker nog machtigen:

  1. Ga via het appeltje bovenin naar 'Systeemvoorkeuren';
  2. Klik vervolgens op 'Beveiliging en privacy';
  3. Open het tabblad 'Privacy' en vink bij TeamViewer de schermopname aan;
  4. Klik op het hangslot om de instellingen te wijzigen;
  5. Scroll in het linkerrijtje naar 'Schermopname' en doe hier hetzelfde als in stap 3 en 4.

IK2WlcHjIPjUj6ApO_wVcC4U_05u0oDQUQ

Zodra onze servicemedewerker de gewenste handeling heeft uitgevoerd, verbreekt hij/zij de verbinding en kun je TeamViewer afsluiten. Onze servicemedewerkers hebben dan geen toegang meer tot je computer.


Stap 4: Sessie beëindigen

Na de sessie verbreekt de servicemedewerker de verbinding en kun je TeamViewer afsluiten. Onze servicemedewerkers hebben dan geen toegang meer tot je apparaat. Voor je eigen veiligheid en privacy gebruiken we de verstrekte gegevens eenmalig. Bij een eventuele volgende sessie herhaal je de procedure en genereert TeamViewer nieuwe verbindingsgegevens.



TeamViewer op je smartphone of tablet

Om je telefoon of tablet op afstand over te nemen gebruiken we TeamViewer. Dit programma brengt binnen enkele seconden een verbinding tot stand tussen jouw apparaat en de computer van onze medewerker. Zo kan onze medewerker je scherm zien alsof hij of zij er zelf voor zit. Download TeamViewer hieronder om onze medewerker tijdelijk toegang te geven tot je apparaat.


Stap 1: Download

Download TeamViewer QuickSupport in je Appstore, Playstore of Microsoft Store.

(bij iOS kan de medewerkers alleen meekijken op je scherm en geen handelingen uitvoeren)


Stap 2: Open de app

Je kunt het TeamViewer QuickSupport na downloaden direct starten. Als je de app voor het eerst opent, kan het zijn dat je mobiel of tablet vraagt om toestemming voor schermopname, dit is vereist. Vraagt de app of je berichten of meldingen wil toestaan of weigeren, klik dan je gewenste keuze aan (dit is niet nodig voor de verbinding). Je krijgt een scherm te zien met twee belangrijke waarden:

  • Je ID
  • Je wachtwoord


Stap 3: Verbinding maken

Geef deze waarden door aan onze servicemedewerker. Je krijgt de vraag of je support op afstand wil toestaan. Klik hier op ''Toestaan'. De servicemedewerker kan met behulp van deze waarden en jouw toestemming eenmalig inloggen op je telefoon of tablet. Heb je een iPhone of iPad, dan kan de medewerker alleen meekijken maar niet klikken of typen. Heb je een Andoid-apparaat, dan kan de medewerker wel klikken en typen. Na de TeamViewer-sessie verbreekt de servicemedewerker de verbinding en kun je de app afsluiten. Onze servicemedewerkers hebben dan geen toegang meer tot je apparaat.


Stap 4: Sessie beëindigen

Na de sessie verbreekt de servicemedewerker de verbinding en kun je TeamViewer afsluiten. Onze servicemedewerkers hebben dan geen toegang meer tot je apparaat. Voor je eigen veiligheid en privacy gebruiken we de verstrekte gegevens eenmalig. Bij een eventuele volgende sessie herhaal je de procedure en genereert TeamViewer nieuwe verbindingsgegevens.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren